| 
 
 
  | 
| 
	 
		№
		2(100)/2022
	 
	Данута БІЧЭЛЬ 
СОТАМУ НУМАРУ ЧАСОПІСА «НАША ВЕРА» У кантэксце Бібліі  
Сведчаць архівы  
	Ксёндз Кірыл БАРДОНАЎ 
СЦВЯРДЖЭННЕ НЕСАПРАЎДНАСЦІ СУЖЭНСТВА МАГІЛЁЎСКАЙ РЫМСКА-КАТАЛІЦКАЙ КАНСІСТОРЫЯЙ... Спадчына  
	Францыск СКАРЫНАПРА(Д)ВЕРШЫ Пераклад Алеся Бразгунова Нашы святыні  
	Ігар СУРМАЧЭЎСКІАЗДАБЛЕННЕ ІКОНЫ БУДСЛАЎСКАЙ БАГАРОДЗІЦЫ Ў 1632–1783 ГГ. Асобы  
	Язэп ЯНУШКЕВІЧ 
«КОЖНЫ ДЗЕНЬ ЗАЦІРАЕ СЛЯДЫ ДНЯ ПРАЖЫТАГА…» СЛОВА ПРА ЭДВАРДА ПАЎЛОВІЧА — МАСТАКА-МЕМУАРЫСТА Пераклады  
Вершы  
Рэфлексіі  
Постаці  
Вершы  
Успаміны  
Постаці  
Прэзентацыя  
Пераклады  
Мастацтва  
Пераклады  
	
  | 
 КНІГА ПСАЛЬМАЎ 
 
 И что ест, чего в псалмохъ не найдешь? Нест ли тамъ величества Божия и хвалы Его? Тамъ ест справедливость. Тамъ ест чистота душевная и телесная. Тамъ ест наука всякое правды. Тамъ мудрость и разумъ досконалый. Там ест милость и друголюбство без льсти, и вси иншии добрые нравы, якобы со источника, оттоле походять. Тамъ ест великая тайна о Бозе, в Троици единомъ, и о воплощении Господа нашего Ісуса Христа, и о вмученьи Его невинном и о воскресении из мертвыхъ. 
 
 И видечи таковые пожиткы в такъ малой книзе, я, Францишек, Скорининъ сынъ, с Полоцька, в лекарскыхъ наукахъ докторъ, повелелъ есми Псалтырю тиснути рускыми словами а словенскым языкомъ – напред ко чти и к похвале Богу, въ Троици единому, и Пречистой Его Матери Марии, и всемъ небеснымъ чиномъ и святымъ Божьимъ, а потомъ к пожитку посполитого доброго – наболей с тое причины, иже мя милостивый Богъ с того языка на свет пустил. 
 
 
 КНІГА ДРУГАЗАКОННЯ 
 
 Авраамъ два сына имелъ естъ – единаго от рабыне, а другаго от свободныя, но той, иже от рабыне, по плоти родися, а иже от свободныя – по обетованию. 
 
 
 ПЕРШАЯ І ДРУГАЯ КНІГІ ВАЛАДАРСТВАЎ 
 
 И яко для сребролюбия сыновъ Самуиловыхъ просиша собе людие царя и Самуил, поведевши первей право царево, помазал имъ на царство Саула. О непослушенстве Саулове, протож Господь Бог заверже его и повеле Самуилу помазати на царство Давыда, сына Иесеова. Почалъ ест царствовати въ Хевроне надъ поколениемъ Іюдинымъ, а потом въ Ерусалиме надо всемъ Ізраилемъ. 
 
 
 КНІГА ЁВА 
 
 В сихъ книгах открил ест намъ Богъ великие тайны светымъ Иовом. Напервей, чего ради Господь Богъ на добрих и на праведныхъ допущаеть беды и немоци, а злымъ и несправедливым даеть щастье и здравие. И всякому человеку потребна чести, понеже ест зерцало жития нашего, лекарство душевное, потеха всемъ смутнымъ, наболей тымъ, ониже суть въ бедахъ и в немощахъ положены, надежа истинная востания изъ мертвыхъ и вечного живота. 
 
 
 ПРЫПАВЕСЦІ САЛАМОНА 
 
 Многократъ преже того въ притчахъ глаголалъ ест к нам Господь Богъ, нежели принялъ человеченство от Пречистое Богородици Марии, святыми отци и пророки, а наболей царемъ Саломоном, онъ бо просилъ естъ от Господа Бога мудрости и разума. 
 
 
 ПЛАЧ ЕРАМІІ 
 
 Еремия, пророкъ Господень, в животе матки своее посвещеный. Сей почал пророковати тринадесятого лета от нарожения своего и пророковалъ четырдесятъ летъ в земли Іудине. Пришол естъ з войском Навходносоръ, царь Вавилонскый, и обляже Ерусалимъ, и добылъ его, и сказилъ и, и заведе царя и людей словутныхъ. Еремиа же осталъ естъ с людми убогими во Ерусалиме. И тако, видячи опустение и скажение града, иже наполнилося пророчество его, плакалъ, гледяй на Ерусалимъ, и рыдалъ, вымолвяя слова, писаная во книжце сей, протожъ и называется Плачь Еремиинъ. 
 
 
 ПАСЛАННЕ ДА ГАЛАТАЎ 
 
 Прото несмысълеными зоветь Галатянъ, ониже, познавши правду, не повинишеся ей; искусивъше лепшего, яшеся за горшее; бывши у свободе, поддаяхуся в работу; сущи во благославении, въпадаху во клятву... 
 
 
 ДРУГОЕ ПАСЛАННЕ ДА ЦІМАФЕЯ 
 
 Затым проповедаеть, иже настануть времена люта, в нихже будут человеци велми зліи. От таковых кажеть отвращатися и добрых делъ во терпеніи наследовати, а не послухати похлебныхъ словъ их, понеже законъ Христовъ не во словахъ любых, но во делехъ чистых поставлен ест. 
 
 
 
 
 
  | 
| 
	 
  | 
  |